1. Contenuto della pagina
  2. Menu principale di navigazione
  3. Menu di sezione
Contenuto della pagina

Hranjenje bakterijske flore: prebiotiki

 

Le zakaj so vlaknine tako pomembne za zdravje črevesja?

Skrivnost njihove učinkovitosti so prebiotiki. Ampak pozor, ta izraz ima lažnega prijatelja: prebiotiki so nekaj čisto drugega kot probiotiki, ne glede na to, da so njuna cilja zelo povezana.

Prebiotiki, za razliko od probiotikov, niso živi organizmi, ampak se neprebavljive snovi, ki se nahajajo predvsem znotraj živil bogatih z vlakninami. Prebiotiki niso nič drugega, kot tista hranila, ki jih probiotiki potrebujejo za preživetje in hitro razmnoževanje v notranjosti našega črevesja. Ne vzpodbujajo le rasti dobrih bakterij, ki zagotavljajo uravnoteženost bakterijske flore, tako pomembne za črevesno regularnost in odvajanje toksina, ampak prebiotiki tudi spodbujajo njihovo aktivnost, s slednjimi pozitivnimi posledicami na črevesje:

- izboljšujejo metabolizem in prebavo hranil
- imajo večja sposobnost absorpcije mineralnih soli in vitaminov
- večajo okrepitev imunskega sistema.

Da bi si prebiotiki res zaslužili naziv najljubšega hranila probiotikov, morajo imeti te snovi določene lastnosti, zaradi katerih so edini vir energije za črevesne bakterije:

- doseči morajo probiotike, ki se nahajajo v črevesju, tako da nepoškodovani pridejo v zgornji del prebavnega aparata
- biti morajo hranilen fermentiran živež, ki ga bakterijska flora lahko absorbira in s tem pospeši svojo rast in aktivnost
- izboljšati morajo delovanje črevesja, tako da spremenijo črevesno okolje v korist mikroorganizmov, kot so bifidobakterije in laktobacili.

  Kje najdemo probiotke?

Prebiotiki se nahajajo v zdravi hrani, še posebej v sadju in zelenjavi. Hranila z največjo vsebnostjo probiotikov pa so rastlinska vlakna, šparglji, stročnice, oves, česen, regrat in suho sadje.

 
Zeliščni inštitut L'Angelica - Coswell S.p.A. P.IVA IT00708541206
  1. Privacy Policy
  2. Cookies Policy
© Copyright 2014 - credits